více článkůReportáž z Chorvatska 2006

Akce:Pohybově relaxační týden klientů SC Olympia Neratovice a Funatic Clubu Brandýs a Funatic clubu Brandýs a jiných…

Datum:2.-11.6.2006

Místo:Ostrov Ugljan-Kuklica

1.den-.....Jsme mile překvapeni romantickým prostředím,úrovní a chutností krmě i srdečným přístupem Chorvatů k nám.Pozvánce na zmrzlinu nelze odolat.Večer usedáme nad mapou-máme před sebou jasný cíl:prozkoumat zdejší prostředí,utužit svaly i kolektiv a samozřejmě nachytat bronz a užít si moře.Počasí nám zatím příliš nepřeje,ale naši první otužilci se již odvážně vnořili do klidného,čistého,ale studeného moře. Také plánujeme ostatní cvičební aktivity – jako je power joga, spinning, bodypump, interval trénink, Nordic Walking .. snažíme se cvičení přizpůsobit počasí, které musíme říct velmi „ nemile“ všechny překvapilo.

2.den-..Vyrážíme na kolech.Ostrov měří na délku 22km,trasy jsou značeny čísly.Zdá se,že nebude problém.Vjíždíme na značenou trasu č.19.Odchylujeme se od moře a po prašné cestě přijíždíme..k hlavní silnici.Cesta se ale zvedá do hor.Přehazujeme a stále ještě s vírou ve značení cest vyrážíme za nářku slabších jedinců vpřed.Záhy máme ale na kolmé a kamenité cestě vydýcháno všichni a po příjezdu ke kamenité zídce je jasno.Tudy cesta nevede.Naši zdrápaní průzkumníci vyslovují jasný ortel-"ZPĚT!Po hlavní,málo frekventované silnici zdoláváme další kilometry a opět se objevuje značená zkratka do hor.Jistě nás čeká dobrodružství a romantika!Zahýbáme znovu do hor a vše se opakuje..trní,kamení neprostupný terén.Pochopili jsme,že mapu zakreslil zřejmě místní snílek a volíme jistotu.Hlavní silnici napříč ostrovem.V městečku Ugljansk se zastavujeme v zátoce na koupání. Dnes nám kupodivu studená voda nevadí.Zotavujeme se z našich zkratek nad šálkem výborné kávy,v našich chlapcích jen zasyčelo pivo Karlovačko.Vydáváme se na cestu zpět. Držíme se pobřeží,občas objevíme sjízdnou cestu,občas narážíme na neproniknutelnou skládku.Ale do večera po 50km máme hrubou představu o našem budoucím domově-ostrovu Ugljan.Jen krátce vyslechneme zážitky ze sportování naší druhé skupiny. I jim dal spinink a power jóga zabrat,ale narozdíl od nás jejich těla nenesou stopy střetu s místní přírodou. Velmi nás překvapilo hodnocení power jogy – mysleli si, že je to taková pohodička, ale prý to byl docela záběr, ale krásný..Sklínka vína,kafíčko,pivko a hajdy na kutě. Zítra nás čeká ostrov Pašman.

3.den-...Po vydatné snídani potkáváme kolegyně ze spininku, jsou propocené, ale spokojené a nadšeně vykřikují názvy terénů, které jeli – no nicméně slovo jako trní, kamení se tam neobjevilo..:- )) .Věříme,že po včerejších zkušenostech udržíme trasu a naše dresy zůstanou méně propocené než jejich.Ale tentokrát nám těžce zvlněný terén dává příležitost se vydýchat i na silnici.V lehkém deštíčku a silném větru dojíždíme do Tkonu.Vyčasuje se,a tak pokračujeme na nejzažší koutek ostrova.Po domluvě v kempu dostáváme novou mapu i rady na zpáteční cestu.Ještě osvěžení v moři,kávička,zmrzlinka ..a vpřed!.Nečeká nás žádné překvapení-po několika příjemných kilometrech jen trní ,skládky.A tak poslední kilometry opět natáčíme na hlavní silnici:Tachometry ukazují dnes více-56km.I kolegyně v táboře se tužily trochu více.Mají za sebou intervalový trénink u pláže.Po večerní procházce ale máme všichni obavy ze zítřejší předpovědi počasí.Raději si zjišťujeme autobusové spojení do Preka,odkud odjíždí trajekt do Zadaru.

4.den-..Naše obavy se potvrdily.Od rána silně prší.Naše sportovní úsilí však zůstává nezlomeno.Bereme si hůlky na nordic walking a nastupujeme do autobusu,posléze na trajekt.Stále ještě v dešti si prohlížíme historické centrum Zadaru.V druhé části dne už ale posloucháme zvuk místní rarity“mořských varhan“ při ostrém sluníčku.Zpáteční cestu z Preka volíme formou „hůlkové chůze“.Značená cesta se nám opět ztrácí na smetišti.Naše druhá skupina nás po hodině power jógy vítá se shovívavým úsměvem.Kromě šrámů si někteří z nás totiž z výletu přinesli roztržené či špinavé kalhoty.Při krátkém večerním hodnocení se smíchem vzpomínáme na dosavadní akce a plánujeme další.Zítra nás na ostrově Ugljansk čeká kromě ranního cvičení nordic walkingu druhé pobřeží a poslední neprozkoumaná cesta na St.Mihovil.

5.den-...Po ranní procházce a hodině nordic walkingu si do brašen na kola opět přidáváme pláštěnky.Lehce zvlněný terén už máme v nohou a tak přejíždíme na druhé pobřeží bez větší námahy.Cestu nám ale znepříjemňuje vítr,ale věříme,že i dnes vysvitne slunce a my se vykoupeme.Touha po nových trasách nás i dnes přivádí do olivového háje..a opět nás čeká návrat.Po příjemném odpočinku v Preku jsme připraveni zvládnout náš poslední cíl-St.Mihovil.Netušíme,že kromě 3,5km trati nás čeká velice náročná trasa.Záhy totiž na vlastní kůži poznáváme,co je převýšení 250m.I nejlepším našim vrchařům došel dech i převody.Kromě 30km si dnešní den odnášíme nezapomenutelné celoživotní zážitky při pohledu z vrcholu na moře.Večerní procházku si pro dnešek odpouštíme my i kolegyně ze cvičení - Body pump je vysílil stejně jako nás a tak se v místní restauraci kocháme pohledem na moře a těšíme se na další den.

6.den-...Před 10 hodinou u břehu našeho nového domova zakotvila loď.Po ranním cvičení svižně snídáme,balíme zavazadla a hurá na palubu.Zaujímáme „ležení“ na přídi.Počasí je k nám víc než vlídné.“Roztékáme se“celkovou pohodou,šplíchání vln umocňuje kalíšek rakije.Servíruje se sendvič,víno.Rackové dotírají na naši loď a dle názoru naší kolegyně,milovnice místní fauny a flóry,jim máme házená sousta doplnit šunkou..Plavba na ostrovy Kornati je víc než příjemná.Povalujeme se a hodnotíme.Na místě nás čeká koupání v solném jezeře a chutný oběd na lodi.Není nic,co by dnes pokazilo náladu.Naši „muški“/muži/ se psychicky připravují na skoky z lodě do vody.Tato akce přichází na řadu při zpáteční cestě na pláži Sabuša.Jsme hrdi na to,že naši „muški“ jsou ve skocích rychlejší než Němci.Ale i ženská sportovní část má svou zástupkyni-šestnáctiletou Káťu.Dle rozpisu plavby zakotvil náš „VIR“ přesně v 17hodin u mola.Po úžasně stráveném dni se cítíme v Kuklici jako doma.Svědčí o tom i pozdrav „DOBRO DOŠLI“/vítejte/ našeho nejlepšího vrchaře místnímu rybáři,který se zmohl jen na rozpačitý úsměv s mírně pootevřenými ústy. Ale naši lektorující sportovci podcenili sílu místního stolního vínečka.. na lekci spinu šli velmi velmi velmi dobře naladění a dle slov účastníků této lekce – zažili nevídané a to prý alkohol svazuje…J) No nohy určitě ne… jelo jim to jak po másle.

7.den-..Máme před sebou předposlední den.Vyrážíme na kolech na ostrov Pašman a máme v plánu prozkoumat pobřeží v okolí Zadaru.Naše kolegyně již asi před hodinou sesedly ze spininkových kol a míří na pláž.Ale i my máme plavky s sebou a pokud nám počasí dovolí,někde si při cestě zalenošíme.Po již známé silnici přijíždíme do Tkonu.Nezbytná kávička ,občerstvení a i s kolem na palubě trajektu míříme do Biogradu.Máme doporučenou trasu.Je sice rovinná a s krásnými pohledy na moře,ale bohužel s poměrně čilým automobilovým ruchem.30 km trasu zvládáme se zastávkou asi za1,5hodiny.Na trajektu ze Zadaru sčítáme kilometry.Dnes nám to hodí 70km.Večer na nás už čekají v naší oblíbené restauraci.Posedíme při vínku a plánujeme již poslední den.Kromě balení a nakládání kol nás konečně čeká jen slastné povalování na pláži.

8.den-..Dnes nám konečně vyšlo to povalování u moře.Ale je nám z toho trochu smutno,raději bychom vyrazili na kolech ,třeba zkratkami do hor...... tak zase za rokJ))

Závěrečná poznámka:Děkuji touto cestou Funaticu za přípravu celé akce a všem zúčastněným za trpělivost a sportovní úsilí.A tak ,přátelé-DOBRO DOŠLI na dalších našich společných akcích

Ivana Vávrová,cvičitelka

Navštivte naši stránku na Facebooku!
Navštivte náš videokanál na Youtube!